31 Mei 2013

Kawan Biar Seribu

Terrrrrr. Terrrr. Terrrrr.

Bunyi henfon Azhar yang ligat vibrate atas meja. Aku perasan henfon dia vibrate sebab bising bila henfon tu berlaga-laga dengan permukaan meja.

Azhar capai Iphone 4s hitam nya itu. Tersengih-sengih dia bila tenung henfon tu bagai orang hilang kawalan diri. Awek la tu.

Terrr. Terr.

Bergegar lagi. Kali ni Azhar cepat-cepat capai henfon nya itu.

"Siapa tu Jahar? Tersengih-sengih je dari tadi." Soal aku.

"Tak ada siapa." jawab Azhar sambil tersengih-sengih.

"Awek la tuu," aku meneka.

"Kawan la Jack," jelas Azhar.

Memang dah aku jangkakan jawapan yang bakal Azhar berikan.

"Berkawan biar seribu Jack," tegas Azhar sambil senyum kambing bersama mata dikecilkan seperti seorang Cina bukit.

"Aku tau Jahar. Semua perempuan la tapi," aku bidas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan