19 Februari 2012

Bila The Killers Tak Datang Malaysia

Tahun 2012 ni banyak artis luar negara nak datang Malaysia. LMFAO, Avenged Sevenfold, Evanescence, Foster The People, Foo Fighters, D.K Ching, Ricky Martin, Jamali Shadat dan ada la beberapa dari Korea yang aku tak kenal. Tapi tu semua aku tak fanatik.

Seperti biasa, aku hanya fanatik Brandon Flowers, Dave Keuning, Ronnie Vannucci Jr. dengan Mark Stoermer. Gabungan nya jadi la The Killers.

Aku tengah menunggu album The Killers keluar. Khabarnya album baru keluar tahun ni tapi tak tau la release bulan berapa. Ni semua wikipedia yang cakap. Aku percayakan je la sebab aku fanatik. Lepas tu aku nak beli. Aku tak download The Killers ni. Kecuali album Sawdust dengan Hot Fuss pasal aku tak jumpa-jumpa original copy kat mana-mana. Sheizzz! Fanatik kan aku?

Biasa nya bila album baru keluar, The Killers ni buat tour satu dunia. Sebab dah memang kerja diorang dan ni je la cara diorang cari makan. Just kidding. Diorang jual album tu pun royalty dah ratus-ratus ribu. Diorang buat tour adalah sebagai tanda penghargaan kepada peminat (tapi jual tiket still ratus-ratus). Tu la function dia tour.

Tapi dalam semua tour dan lepas ni dah nak masuk album ke-4, The Killers ni tak pernah singgah Malaysia. Paling dekat yang mungkin diorang akan singgah pun Singapore. Aku tak tau kenapa diorang tak nak singgah. Nak kata lirik diorang explicit content, tak ada langsung aku rasa. In fact, lirik diorang sungguh bermakna dan inspiring. Tak percaya pergi baca lirik-lirik lagu dia. Nyanyi sekali kalau rajin.

Aku yakin, kalau The Killers datang Malaysia, I will be the happiest guy on earth. Aku tak kisah kalau aku kena jual tanah sekali pun untuk pergi konsert diorang. Tak kira jugak sesibuk mana aku masa tu. Aku tetap pergi juga. Kalau kena pergi sorang-sorang pun aku pergi jugak. Aku memang freak.

Jadi sekarang, siapa ada alamat rumah diorang? Aku nak tulis surat. Nak jemput diorang datang Malaysia. Kadang-kadang kita kena jemput baru diorang tau ada peminat dekat sini. Entah-entah diorang pun tak tahu ada negara nama Malaysia. Who knows.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan