02 November 2009

Ekspedisi ke Rumah Pena Bab 2

Gua pelik bila dah sampai kat depan pintu masuk Rumah Pena tu. Apashal member-member gua semua nak pergi kencing?? Macam tengah tunggu turn nak perform Dikir Barat kat dewan serbaguna dan masing-masing nebes. Gua syak ni mesti sebab ternampak selebriti kat situ. Eksaited!!

"Ok. Dah. Subur pokok tu nanti" sambil mengzip seluar..

"Jom ah weh.."

"Lek ah..orang pun tak ramai lagi.."

Nak masuk pun menjadi masalah. Mungkin sebab ternampak seekor makhluk berupa orang pakai baju 'glow in the dark' kat depan pintu masuk tu kot. Sekuriti memang tegas pasal keselamatan. Sampai jaga pintu masuk pun nak pikirkan keselamatan diri. Kulitnya tak lah gelap mana.

Kitorang masuk dengan langkah berhati-hati. Kalau langkah seribu pelik pulak orang tengok nanti. Masuk-masuk je gua terus nampak satu 'booth'. Gua dah rasa best. Dalam kepala gua dah terlekat nak beli buku. Gua tengok 'booth' tu memang jual buku. Tapi buku yang gua cari tak ada. Bukan nya tak ada buku-buku yang menarik. Banyak. Salah satunya buku adaptasi filem Pisau Cukur. Tapi gua sangat berminat tengok gambar dia je. Tak nak gua beli. Mahal sangat. Pastu gua ternampak satu lagi 'booth'. 'Booth' kepunyaan Sindiket Sol-Jah. Akhirnya.. 3 buku gua beli malam tu. 'Salun Eksotikata', 'Stingarden oleh Sinagnaga' dan 'Jongkang Jongket oleh Mat Jan'.

Jam masa tu menunjukkan 'event' macam dah nak mula. Tapi disebabkan hujan renyai-renyai. Maskara Shorties terpaksa beralih tempat. Yang sebelumnya kat luar, kalau teruskan jugak mau rosak projektor. Konklusinya krew-krew alihkan barang semua kat dalam. Walaupun sempit tapi dari sudut positif, tercapai jugak dasar satu Malaysia malam tu...

Bersambung..lagi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan