05 Mei 2011

Cliche

Cliche bila gua cakap dunia gua dah terbalik? Siang jadi malam, malam jadi siang. Jawapan dia, cliche. Sebab ramai lagi orang macam tu. Lagi-lagi staf mamak Khalifah sana. Dapatnya syif malam. Memang tak tengok matahari la.

Banyak lagi benda cliche yang gua sedang lalui sekarang ni. Contohnya, exam. Sangat cliche. Tak ada duit. Cliche la sebab dah hujung sem. Baju tak basuh. Kira cliche jugak. Makan tak cukup, cliche. Janggut tak cukur, cliche. Awek mintak nombor talipon. Heh, lagi la cliche.

Siries gua tengah tak ada duit sekarang ni. Bila waktu ada duit dulu kemain lagi makan nak sedap sedap. Nasi lemak ayam, rojak ayam, naan cheese dabel, nasi goreng daging kunyit, 3 malam duduk mekdi. Mana tak habis duit. Sekarang paling kuat pun gua boleh makan roti telur bawang cili sama teh tarik. Gua tengah pikir ayat paling sesuai nak tekel abang gua suruh kirim duit. Asik-asik mak gua je yang bagi. Penat juga.

Disebabkan gua punya kewangan tengah korod, macam mana gaya dia nak pergi tengok bola malam ni. Payah juga sebenarnya nak bajet air segelas je bagi cukup-cukup sampai sejam setengah. Yang ni kira tak cliche.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan