09 November 2011

Respon 4 Jam

Gua kena bahasakan diri gua sebagai 'aku' dalam post ni sebab post ni ditujukan untuk kawan gua. Seorang awek yang hobi dia mengarut. Jadi tiba masanya gua mengarut dalam belog ni.

Okay, macam ni, kau rasa tak patut untuk aku pasang kompiter ni kan? Aku nak jadi pihak pembangkang dengan menyatakan aku patut pasang kompiter ni kat rumah.

Macam ni, pada asal aku memang tak nak bawak balik kompiter ni kat rumah. Tapi memandangkan UiTM sekarang musim curi, aku bawak la balik. Curi kompiter la paling femes sekali. Kedua paling femes curi sabun mandi.

Disebabkan aku dah bawak balik, aku rasa wajar lah kalau aku bawak dia keluar semula daripada kotak, pasang-pasang wayar lepas tu hidupkan. Daripada dia duduk je tersudut kat rumah. Dengar macam leceh, tapi tak apa la. Bagi la peluang kat aku nak jadi rajin kejap. Keh keh keh.

Aku ada teori, mesin ni tak boleh kita biar dia mati lama. Takut-takut nanti dia punya performen jadi tak power. Kita ambik contoh motor Legenda abang aku. Seminggu tak hidup, hari tu aku cuba hidupkan sampai naik krem kaki aku. Terus tak jadi main futsal malam tu dengan alasan kaki aku krem. Nampak tak risiko dia? Mana tau kalau kompiter ni tak on seminggu, boleh krem ke tangan aku cuba nak hidupkan dia nanti. Macam mana nak buat design?

Antara sebab lain aku pasang balik kompiter ni adalah, senang nak buat kerja. Kompiter ni power! Tak sama macam laptop kat rumah ni. Dia laju, berkualiti, fit, genius, berkarisma dan berwawasan. Buat kerja pun jadi laju. Lagi satu dia ada potosyop. Laptop rumah tak ada. Esaimen kita kan kena guna potosyop. Macam mana nak buat kalau potosyop tak ada. Kan? Nampak?

Bukan takat buat kerja je, kadang-kadang aku perlukan hiburan jugak. Jadi dengan memasang balik kompiter ni, boleh juga aku layan 27 Dresses ke, Maharaja Lawak ke, cerita fevret kau Bodyguard tu ke. Haa, tak ada la kosong sangat cuti aku. Produktif la jugak. Selain tu, kalau aku tensyen, boleh la main game kejap ke. Main Scrabble kau tu pun orait juga.

Jadi secara konklusi nya, aku rasa wajar aku pasang balik kompiter ni. Lantak la nanti nak kena kemas balik. Janji kompiter ni hidup. Dah? Dapat? Rasa-rasa ada musykil lagi nanti bagi tahu. Jangan senyap pulak :)

2 ulasan: