02 Jun 2011

Walk Tall, Sebab Gua Memang Tinggi Orangnya

Gua dah mula kerja dekat Nando's balik. Orang cakap gua lame kerja kat tempat sama. Peduli apa gua. Hakikatnya diorang tak tau yang gua bijak mengambil langkah selamat untuk mencari rezeki di kala cuti ni. Tak juga gua buang masa daripada di sini juga jari jemari gua asyik bertindak. Bahaya teknologi zaman sekarang ni.

Bila dah biasa kerja kat tempat kebiasaan. Kenapa nak susah-susah cari kerja dekat tempat yang tak menjadi kebiasaan. Orang-orang biasa lu jumpa. Cara kerja biasa lu jumpa. Tak perlu nak liat-liat ajar diri lu yang leceh sebab orang baru kat tempat dan suasana baru. Kan? Buang masa. Apa kata kita tunjuk power kita sebagai pekerja legend kat tempat yang kita pernah kerja dulu. Kat tempat di mana kawan-kawan lama tak lekang asyik bercerita pasal kita.

Baru lah junior-junior ni boleh tengok the living legend tu. Baru diorang ada semangat sikit nak kerja berdamping dengan legend.

Dah dah. Back to the main topic, gua kerja dekat nandos balik sebab kenalan lama semua masih ada. Boleh dikatakan semua yang penting. Jadi, keselesaan gua tak terbatas untuk kerja di tempat biasa. Gua tak terkial kial nak bond chemistry balik dengan semua orang. Senang. Tak ada perselisihan faham, dan tak berebut untuk mengambil leftovers.

Jadi, doakan gua tak ada konflik untuk kerja kali ni. Keling yang gua gaduh dulu tu pun dah berhenti. Dah tak ada dah perkauman. Bebas konflik. Pehh. Mungkin tu boleh menjadi tema kerja gua kali ni. 'Bebas konflik, bebas bekerja'

Tak macam dulu. 'Bantu Nandos jadi kaya, kau kaya' Hak tuih! Tak boleh pakai!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan